מערכת סינון מרחב מוגן מוסדי

מרחב מוגן מוסדי

ממש כמו שכל בית חדש שנבנה בישראל מחויב בבניית ממ"ד, כך גם מרחבים מוסדיים קרי מרחבים המשרתים ציבור כלשהו, בין שמדובר בציבור הרחב ובין שמדובר בציבור מוגדר (עובדים, לקוחות וכן הלאה), מחויב גם הוא במה שנקרא מרחב מוגן מוסדי. מרחב זה אמור להוות המרחב המוגן בשעת חירום לכל הציבור המצוי בשטחי המוסד בעת חירום וגם הוא מחויב לעמוד בכל הסטנדרטים ובכל התקנים המוגדרים בחוק לעניין מבנים מוגנים. אלא שבנוסף לדרישות המיגון החלות על ממ"ד בבית פרטי, במרחב ציבורי הדרישות הן אף גבוהות יותר, בין היתר לאור ריבוי האנשים אותם הוא אמור לשרת.

 

סינון אוויר למרחב מוגן ציבורי

אחת הדרישות הייחודיות שחלות על מרחבים מוגנים מוסדיים היא הדרישה של התקנת מערכת סינון אוויר. במרחב זה, בו צפויים להיות נעולים עשרות ולעיתים הרבה יותר אנשים, יש להבטיח שהנוכחים במרחב יוכלו לשהות במרחב למשך זמן ארוך ללא מחסור בחמצן. לשם כך פותחו מערכות סינון למרחב מוגן מוסדי. מערכות אלה אמורות להזרים אוויר נקי אל תוך חלל המרחב המוגן, גם כאשר בחוץ משתוללת לוחמה כימית והן צריכות לעשות זאת מבלי לסכן את רמת מיגון האב"כ שמספק המרחב המוגן. מערכות כאלה אכן קיימות והן גם מותקנות בכל מרחב מוגן מוסדי, אבל בהזמנה שלהן חשוב מאוד להקפיד שאתם מזמינים את המערכת המתאימה, שגם עומדת בתקנים הרלוונטיים לשעת חירום.

מערכת סינון מרחב מוגן מוסדי

מערכת סינון לחירום

מערכות סינון אוויר הן מערכות שכיחות מאוד במבני ציבור, תעשייה ומסחר והן לחלוטין לא בלעדיות למבנים בהן קיים מרחב מוגן מוסדי. בדיוק מהסיבה הזאת, כשאתם בוחנים מערכות סינון למרחב מוגן מוסדי עליכם להקפיד על כך שאתם מזמינים מערכת סינון שמותאמת לסטנדרטים ולתקני החירום הנדרשים. מרבית דגמי מערכות סינון האוויר אינן מיועדות לשרת מרחבים מוגנים מאף סוג ולכן גם אין להתקין אותן במרחבים מוגנים. בהזמנת מערכת סינון אוויר המיועדת ספציפית להתקנה במרחב מוגן, חשוב לוודא שהמערכת אכן מספקת את הפונקציונליות של סינון אוויר, אך עושה זאת בסטנדרטים כאלה שא' לא יפגעו באיטום המובנה של המרחב המוגן וב' יבטיחו המשך מיגון אטימות מלא מפני חדירת חומרי אב"כ. דרישות אלה יכולות להכתיב שיטת פעולה שונה לחלוטין של המערכת כולה. בשורה התחתונה, מערכות סינון למרחב מוגן מוסדי מזמינים אך ורק בעסק שמתמחה במרחבים מוגנים ולא בעסק שמתמחה במערכות סינון.

חברת שביט רונן היא חברה ותיקה, המספקת את כל סוגי הציוד למרחבים מוגנים ובכלל זה גם למרחבים ציבוריים, מרחב מוגן מוסדי וכמובן מרחבים מוגנים דירתיים (ממ"ד). אצלנו תוכלו למצוא את כל סוגי הפתרונות למרחב המוגן ולהיות בטוחים שהם כולם עומדים בתקני החירום המחייבים. לפרטים נוספים והזמנות, פנו אלינו עוד היום בטלפון 09-7683122 ונשמח לסייע בכל שאלה ועניין.