קלילות בשימוש חלון ממ"ד הזזה

קלילות בשימוש חלון ממ"ד הזזה
תושבי ישראל יודעים כי מרחבים מוגנים הם לא רק מקלטים ציבוריים ופרטיים, אלא בעיקר כיום המרחב המוגן הפך להיות נכס בטיחותי בכל בית. כאשר מתכננים את הבית, חשוב מבעוד מועד לתכנן את חדר הממ"ד בקצהו של הבית על מנת לאפשר גמישות במרחבי הבית .
יתרה מכך, בחירת המוצרים המאבזרים את בטיחות הממ"ד הם לא רק הקירות המזויינים, אלא בעיקר החלון, הדלת ומערכת סינון האוויר שנכנסה לחוק כחובה בבניית ממ"ד .
כיום ניתן לשדרג את הממ"ד באמצעות בחירת חלונות שונים לממ"ד המיועדים למרחב המוגן בלבד.
אם בעבר היה חלון שנקרא חלון ממ"ד תקני, כיום קיימים חלונות תקניים מאידך מקלים על הפתיחה והסגירה ואף תורמים במראה החדשני שלהם למעוצב ופחות ממ"ד המעביר תחושה קרה ואפלה בשל החלון והדלת.

מפוח לממד

 

אלו סוגי חלונות ממ"ד קיימים
פרט לחלון המוכר והידוע קיימים חלונות הזזה לממ"ד. מדובר בפיתוח חדשני ומהווה פתרונות נוספים במרחב המוגן. חלון ממ"ד הזזה דו תכליתי חד כנפי/חלון אלומיניום אחד נגד גזים והדף במידות מטר על מטר משולב עם הזזה לכיס הן לכנף הפלדה והן לכנף החלון. על מנת להכינו למצבי חירום נדרש לסגור את חלון/כנף ההדף / הפלדה עם הידית אשר מתקפלת ומאפשרת הזזה בעת הצורך – שלא בזמני חירום – וזמני חירום הידית מתרוממת וננעלת.
כאמור יש עוד סוגים של חלונות ממ"ד הזזה – פרט להזזה לכיס והתאמה לדירות מגורים הוא דו כנפי – בעל שתי חלונות האלומיניום הנראה כמו חלון רגיל בזמנים רגילים ובטוחים. בימים של מצבי חירום נדרש להוריד את החלונות/כנפיים מהמסילה ולנעול את הידיות של חלון הפלדה /הזזה .

כשאנו מציינים כיס אנו מתכוונים לפתח שתוכנן בקיר לחלון זה, על מנת שיהיה לחלון לאן לזוז.
הן לכנף הפלדה והן לכנף/חלון האלומיניום. מדובר בפיתוח נוח יותר לתפעול ואף בטיחותי לעילא ולעילא. לפני תכנון הממ"ד חשוב לבחור את החלון משום שאם בחרתם בחלון ממ"ד הזזה נדרש להכין עבורו כיס אותו מרחב שאליו זז ונגרר החלון .