דלת הדף רסיסים

דלת הדף רסיסים

הנושא של מרחבים מוגנים דירתיים (ממ"דים) לא יורד אף פעם מסדר היום הציבורי בישראל. המצב הביטחוני הוא כזה שבו אף פעם אי אפשר לדעת מתי יהיה צורך להיכנס חיש מהר את הממ"ד ויש תקנים מחמירים בנוגע לבנייה של ממ"דים ותחזוקה שלהם. כיום בניינים או מבנים חדשים שנבנים חייבים שיהיה בהם לפחות ממ"ד אחד שייבנה על פי התקנים הנדרשים וחשוב להכיר את המושגים בתחום זה. אחד הנושאים החשובים לבחירה הוא דלת הדף רסיסים שאפשר להבין מהשם שלה שהיא אמורה להגן ולספוג בעצמה רסיסים שנורים או ניתזים עליה וכך להגן על האנשים ששוהים בתוך הממ"ד.

מה צריך לדעת על דלת הדף רסיסים?

לדלתות אלה יש כמה וכמה שימושים כיום. אחד השימושים המרכזיים הוא כאמור להוות את פתח הפתיחה או הסגירה שלה ממ"ד אך זה לא השימוש היחיד של דלת הדף רסיסים. דלת זו יכולה גם להיות מותקנת במפעלים או מתקניים תעשייתיים שבהם יש חשיבות להגנה על פני חללים שונים או אנשים מפגיעה של חפצים או רסיסים מסוג אחר שתוך כדי הפעילות השגרתית והרגילה עלולים למצוא את עצמם עפים לכל עבר. מכאן נגזר שמה של הדלת. באזורים שהסיכון גבוה יותר לאזעקות ומצב ביטחוני שביר כדאי לבחור בדלתות משופרות וטובות הרבה יותר על מנת להגן בכל רגע על מי ששוהה בתוך הממ"ד.

החשיבות של דלת ממוגנת ובטוחה

אין להקל ראש בבחירה ובהתקנה של דלת הדף רסיסים בממ"ד או בכל חלל תעשייתי. הדלת שעומדת בתקנים כוללת משקוף ואת כל התכונות הנדרשות תחת הכללים של פיקוד העורף – תהיה עשויה מפח מגלוון בעובי 2 מ"מ, הדלת עצמה תהיה עשויה מפלדה בעובי 25 מ"מ והצירים יהיו מותאמים לעובי הדרוש ולעומס שהם צריכים לשאת. נתונים אלה יבטיחו שהדלת תוכל לבצע את המוטל עליה ושאפשר יהיה לשהות בתוך הממ"ד לאחר הישמע האזעקה ללא חשש.

מחפשים דלת לממ"ד? חברת שביט רונן היא הכתובת עבורכם, עם ניסיון וידע רב בנוגע לכל הפתרונות לממ"דים, מערכות אוורור וסינון אוויר ואב"כ.

דלת רסיסים

דלת של ממ"ד היא דלת חשובה מאד וצריך לבחור אותה בקפידה. אמנם יש כמה וכמה סוגים של דלתות שניתנים לבחירה על ידי מי שמשפץ או בונה מרחב מוגן דירתי או משרדי אך חשוב לדעת שהדלת חייבת לעמוד בקריטריונים מהותיים ואין זה מובן מאליו שכל דלת שמוגדרת כדלת ממ"ד אכן תהיה מתאימה ותעמוד בדרישות. דלת זו היא דלת רסיסים, שהכוונה היא שרסיסים לא יכולה לעבור דרכה והיא חסינה בפניהם וכך מגינה על מי שנמצא בתוך החדר פנימה ויודע שהוא מוגן ושמור בתוך הממ"ד. יש כמה סוגים של דלתות רסיסים אך הן חייבות לעמוד בקריטריונים מחמירים במיוחד.

איך בוחרים דלת רסיסים?

יש מעט גמישות בבחירה של דלת רסיסים שעומדים להתקין במרחב מוגן דירתי או משרדי. הדלת מגיעה עם משקוף חזק ויש קריטריונים ברורים בנוגע לעובי המשקוף, הדלת, הצירים וסוג המתכות הן של המשקוף והן של הדלת. המתקין חייב להיות כזה שהוא מוסמך ומורשה לבצע התקנות של ציוד הגנה וזה מה שיבטיח את היותה של הדלת חסינה לרסיסים או כזאת שתהיה עמידה בפני מתקפה של טילים. בישראל חשוב מאד להכיר את הקריטריונים המדוברים שכן המצב הביטחוני בישראל נחשב לשביר וקיומו של ממ"ד בכל דירה הוא חובה על פי החוק. מסיבות אלה חשוב לפנות אל אנשי מקצוע ולדעת בדיוק מה צריך לעשות.

החשיבות של שמירה על נהלים ותקנים

אין ספק שללא הקפדה יתרה על סטנדרטים גבוהים היו הרבה יותר נפגעים במתקפות כאלה ואחרות שקורות בישראל לא אחת. הקפדה על נושא זה ו-וידוא שעובדים עם אנשי מקצוע מורשים בתחום יבטיחו שמירה על שלומם של בני הבית ובחירת דלת רסיסים מומלצת, איכותית וכזאת שתשמור היטב על בני המשפחה שנמצאים בתוך החדר המוגן. מכאן החשיבות של בחירת אנשי המקצוע בצורה מוקפדת ושאילת השאלות הרלוונטיות בנוגע לאישורם לספק ציוד למרחבים מוגנים.

שביט רונן – חברה ותיקה ומקצועית שמספקת את כל הציוד למרחבים מוגנים, לרבות דלתות רסיסים, מערכות סינון אוויר וביצוע בדיקות תקינות לכל המערכות.

דלת רסיסים לממד

מי שבונה בית חדש או משפץ את הבית שלו צריך לבחון מה אומרות ההנחיות העדכניות בנוגע לבנייה של מרחב מוגן דירתי. פיקוד העורף ומשרד הביטחון מעדכנים מעת לעת את ההנחיות שעל פיהן בונים את הממ"דים על מנת שהחמיר כל הזמן את הקריטריונים וכך לוודא שהממ"דים האלה מבצעים את העבודה שלהם – שומרים על חייהם של מי שנמצאים בתוכם. אחת מההנחיות האלה היא בחירה של דלת רסיסים לממד ספציפית שמותרת להתקנה ואכן עומדת בתקנים המדוברים. ההנחיות מתייחסות לסוגי המתכת המותרים לשימוש, לעובי הדלת והמשקופים ולצירים שמחברים את המשקוף והדלת לקיר של המבנה. התייחסות למאפיינים אלה תבטיח שהממ"ד אכן יהיה בטוח ובטיחותי לשהייה בו.

מהי בכלל דלת רסיסים לממד?

על מנת להבין את המשמעות של דלת רסיסים לממד שתהיה מותרת ולשימוש ותקנית צריך לדמיין מה קורה בשעת חירום, בהישמע אזעקה וחלילה בעת התקפה של טילים. הממ"ד יגן על בני המשפחה שייכנסו אליו ויסגרו היטב את הדלת. במקרה והייתה נפילה בקרבת מקום לבטח ייווצר הדף רב שגם בו עצמו יש לא מעט סכנה. הדלת הזאת תהיה עמידה וחסינה בפני הרסיסים או ההדף שיעופו לכל עבר וכך בני המשפחה ששוהים בתוך הממ"ד יהיו מוגנים ולא יקרה להם שום דבר רע. מסיבה זו הדלת חייבת להיבחר מתוך מבחר של דלתות רסיסים שמיועדים לשימוש בממ"ד ומוכרות.

החשיבות של דלת איכותית וממוגנת

כאשר מדובר בבנייה של מרחב מוגן דירתי אין מקום לפשרות. כל פשרה עלולה לגרום להיעדר ביטחון ואפילו לעלות בחיי אדם. מכאן שבחירה של דלת רסיסים לממד חייבת להתבצע על פי השיקולים המרכזיים והחשובים של ביטחון ובטיחות ועל פי ההנחיות העדכניות והמחמירות ביותר של פיקוד העורף. חשוב לפנות אל משווקים ומתקינים מורשים שמכירים את ההנחיות ויוכלו לייעץ עבור כל לקוח בנוגע לדלתות שתהיינה הכי מתאימות לממ"ד שלו.

שביט רונן – חברת ותיקה ומקצועית שמציעה דלתות רסיסים תקניות ומורשות לשימוש, כמו גם מערכות סינון אוויר לממד"ים, מערכות אב"כ וסוגים שונים של בדיקות ביקורת.