להגן עלינו בצורה הטובה ביותר

להגן עלינו בצורה הטובה ביותר

חלון יוצר חיבור בין הבית לבין החוץ, חיבור שהוא לרוב דבר רצוי, בין אם כדי לראות את הסביבה בה אנו נמצאים ובין אם כדי לנשום אויר צח המגיע מן החוץ ולשמור על בית מאוורר ומואר. עם זאת, מה שנכון למצב של שגרה לא תמיד נכון למצב חירום. לכן, תפקידו של חלון ממד הוא ליצור חיץ מוחלט בינינו לבין החוץ. חלון ממד צריך להגן על הנמצאים בממד מפני הדף, רסיסים וגם מפני חומרים רעילים אם מדובר על מתקפה כימית או ביולוגית. חלון זה מהווה חלק מסט ממ"ד הכולל בנוסף גם דלת מתאימה שמגנה על החדר מפני רסיסים והדף וכן מערכת סינון אויר שמאפשרת נשימה גם בחדר אטום לחלוטין.

חלון ממד להגנה מפני סוגים שונים של התקפה

חלון ממד צריך כאמור להגן עלינו בצורה הטובה ביותר מפני כל התקפה המגיעה מבחוץ, בין אם קונבנציונלית כמו ירי לסוגיו ובין אם התקפה כימית או ביולוגית. לכן, חלון ממד הנחשב לעושה את העבודה בצורה הטובה ביותר הוא חלון דו כנפי. הכנף החיצונית עשויה פלדה ומגנה על הממד מפני יריות, פגיעות רסיסים ופגיעות הדף, והכנף השניה, הפנימית, עשויה אלומיניום ומגנה מפני חדירת גזים רעילים. כך מתקבלת הגנה כפולה. חשוב להדגיש שגם אם זהו חלון ממד ניתן להתאים תריס חיצוני ואף רשת וכך ניתן ליהנות מן החלון גם בזמן שגרה וגם כמובן לקבל את מלוא ההגנה בשעת חירום.

להתאים את ציוד הממ"ד לתקנים החדשים

גם אם אתם לא נמצאים כעת בשלב משל בניית הבית או שיפוץ כולל שלו, חשוב לבצע בדיקה של ציוד הממ"ד שלכם. הנחיות פיקוד העורף משתנות מעת לעת וחשוב שהציוד שברשותכם יהיה עדכני ומתאים להנחיות. הנחיות יוצאות כאשר מומחים בתחום הגיעו למסקנה שהציוד שהיה מתאים לפני שנים כבר אינו מספק את ההגנה המלאה, בין אם מדובר על מערכת סינון ואוורור, על דלת או על חלון ממד. לכן, אם הקמתם את הממד ואבזרתם אותו לפני מספר שנים, הזמינו בדיקה ע"י חברה מקצועית ורצינית אשר תוודא שהציוד הקיים עומד בדרישות וביכולות ההתקפה שישנן היום ותציע חלופה מתאימה אם צריך.

חברת שביט רונן מתמחה במיגון ואספקת ציוד לממ"דים ומרחבים מוגנים. החברה מספקת מוצרים איכותיים העומדים בתקנים ואף מבצעת בדיקות והתקנות. מוזמנים ליצור קשר.