חשיבותם של מערכות האוורור והסינון

חשיבותם של מערכות האוורור והסינון

השימוש במרחבים מוגנים דירתיים הפך ליותר ויותר נפוץ בישראל בתגובה לחששות ביטחוניים. הממד נועד לספק מקום בטוח עבור דיירי הבית בשעת חירום. אחד המרכיבים החיוניים במרחב המוגן הוא מערכת אוורור וסינון לממד. מערכות אלו קריטיות משום שהן מסייעות להבטיח את בטחון יושבי הממד כאשר הם שוהים בו לתקופה ממושכת. במקרה של מתקפה כימית או ביולוגית, תפקידה של מערכת הסינון הוא למנוע חדירת כימיקלים, רעלים ומזיקים. אם מערכת האוורור אינה תקינה, האוויר בתוך החדר יכול במהירות להזדהם ולסכן את השוהים בו.

סוגי המערכות הקיימים בשוק

מערכת אוורור וסינון לממד פועלת על ידי זרימת אוויר פנימה והחוצה לחדר תוך סינון של מזהמים. פעולה זו מבטיחה שאוויר צח ובטוח לנשימה מוזרם לחלל בכל משך הזמן ומונעת הצטברות פחמן דו חמצני וגזים מזיקים אחרים. אחת מסוגי מערכות האוורור הנפוצות יותר היא מערכת אוורור המותקנת בתקרה. אפשרות נוספת היא מערכת סינון אוויר מורכבת יותר שנועדה להסיר מגוון רחב של מזהמים מהאוויר ומשתמשות בשילוב של מסננים ונורות UV-C כדי ללכוד ולהרוג וירוסים וחלקיקים מזיקים אחרים. חלק ממערכות הסינון כוללות גם חיישנים המזהים שינויים באיכות האוויר ומתאימים את האוורור והסינון בהתאם.

מהם השיקולים שיש להפעיל

בעת בחירת מערכת אוורור וסינון לממד ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. אחד החשובים שבהם הוא גודל החדר ומספר הדיירים שהוא מכיל. חדר גדול יותר עם מספר אנשים רב יותר ידרוש מערכת אוורור וסינון חזקה יותר על מנת להבטיח מספיק אוויר נקי לכל הדיירים. שיקול נוסף הוא סוגי המזהמים הספציפיים שהמערכת נועדה לסנן. לדוגמה, מערכות מסוימות עשויות להיות יעילות יותר בסילוק חלקיקים ביולוגיים, בעוד שאחרות עשויות להיות טובות יותר בסילוק גזים מזיקים או כימיקלים. גורם נוסף שכדאי לשקול הוא האם מעוניינים במערכת ידידותית לסביבה או פחות ידידותית לסביבה, מה הם סוגי המזהמים שהמערכת צריכה לסנן ועוד. מפאת חשיבות מערכת האוורור, יש לפנות לחברה שהשיקולים הללו חשובים לה, תתייחס לבקשות הלקוח ברצינות מרובה ותתקין את המערכת האופטימלית עבורכם. שביט רונן כל הציוד למרחב מוגן היא חברה ותיקה בעלת ניסיון רב במערכות סינון ואוורור כמו גם בשאר הציוד לממד. פרטים נוספים בטלפון: 050-5302009  או 09-7683122.