כיצד ניתן לשדרג את הממ"ד בבית

כיצד ניתן לשדרג את הממ"ד בבית

בתחילת שנות התשעים חלה החובה לבנות ממ"ד בכל בית חדש שנבנה ובכל תוספת בניה מעל 12 מ"ר. משנת 2010, פיקוד העורף גם קבע אילו מערכות יש להתקין בכל ממ"ד שבלעדיהם לא ניתן  לקבל טופס 4 לאכלוס. בישראל סוגי הבניה הם שונים ומגוונים – יש בניינים רבי קומות ויש בתי קרקע רחבים, כמו גם דירות גן ווילות למיניהם. המשותף לכולם היא החובה לבנות ממ"ד לפי תקן הבניה המקובל ולפי תקנות פיקוד העורף. לא כל בעלי הבתים מסתפקים בבניית ממ"ד סטנדרטי ורבים מהם מעוניינים בבניית ממ"ד מתוכנן שישמש כחדר חשוב בבית, לכן, הם מנסים למצוא את השילוב בין עיצוב נאה לבטיחות המושלמת, ומחליטים על החלפת דלת ממד סטנדרטית בדגם משופר.

סוגי דלתות

בכל ממ"ד ישנם מתקני חובה החייבים להימצא בו. למשל, מערכות סינון ואוורור, חלון נגד הדף, ודלת פלדה. אחד הדברים שניתן לשנות בממ"ד הוא הדלת. הדלת חייבת להיות עשויה פלדה, אך אינה חייבת להיות דלת סטנדרטית. במקומות צרים, ניתן להחליט על החלפת דלת ממד רגילה לדלת הזזה משודרגת החוסכת מקום, ומאפשרת תנועה חופשית יותר בשימוש יומיומי בממ"ד כחדר רגיל בבית. הדלת פועלת בצורה פשוטה באמצעות ידית מקופלת המאפשרת הזזה של הדלת ביתר נוחות, ולמרות השינוי הדרמטי שנעשה בדלת, היא אינה מאבדת מערכה הבטיחותי ונותרת עם אותה יכולת הגנה ואיטום. כאשר קונים בית חדש, דלת הממ"ד המותקנת היא אמנם מהדגם הבסיסי שהוא חובתו של הקבלן, אך לקונה ניתנת האפשרות לשפר את דגם הדלת לדגם משודרג יותר עם יכולת הגנה גבוהה יותר.

קריטריונים לבחירת הדלת המתאימה

סוג נוסף של דלת שאינו בלעדי לחדרי ממ"ד הוא דלת הדף רסיסים, שמתאימה למרחבים מוגנים במפעלים בהם הייצור מחייב הגנה, כמו למשל במפעלי נשק, או מקלטים הנמצאים במרחב הציבורי, שם הסכנה בחדירת רסיסי פצצות היא מוחשית יותר. אולם, רבים משתמשים בדלת זו גם לחדרי ממ"ד משום שיכולת ההגנה שלה מפני חדירת נתזים ורסיסים טובה יותר, והיא בעלת יכולת אטימה גבוהה יותר במקרים של לוחמה באמצעים כימים או ביולוגים. כאשר מתכננים החלפת דלת ממד, הגורם המכריע העומד בבסיס ההחלטה צריך להיות הצורך בדגם המשופר ולא רק בעלותו, לכן כדאי לשקול דלת שתמלא אחר כל צרכי הביטחון שלכם. מסיבה זו, כדאי לפנות לשביט רונן כל הציוד למרחב מוגן לפני שמקבלים החלטה, שם יבחנו ביחד עמכם את כל האופציות הקיימות בשוק ואת יכולות המיגון שלהם, ויסייעו לכם בבחירת הדגם האופטימלי בשבילכם הן משמירה על ביטחונכם והן מהפן הכלכלי. אז מהרו להתקשר לטלפון: 050-5302009  או 09-7683122 ותיענו בשמחה.