מוצרי המיגון שונים

מוצרי המיגון שונים

כדי שחדר עבודה, שינה או חדר ילדים ישמש בתור מרחב מוגן דירתי בכל עת שתזדקקו לכך, הוא חייב להיות בנוי ומצויד על פי דרישות פיקוד העורף. אם בניתם את הממ"ד שלכם לפני מספר שנים, חשוב גם לוודא שהוא עומד בהנחיות שישנן כעת ומוצרי המיגון שבו עומדים בתקנים הנכונים להיום. כדי שממד יעמוד בכל הדרישות, צריך להיות מותקן בו סט ממ"ד הכולל מספר רכיבים שבלעדיהם ההגנה לא תהיה מלאה. בין אם זהו ממד חדש שאתם בונים כעת ובין אם מדובר על ממד קיים, חשוב לפנות לחברה אשר מתמחה בציוד מיגון לממ"ד כדי שתספק לכם סט ממ"ד העומד בכל התקנים או תציע חלופות לקיים אצלכם במקרה הצורך.

מה חייב לכלול סט ממ"ד

כדי שממד יספק הגנה מלאה לשוהים בו בכל סוג של התקפה: קונבנציונלית ולא קונבנציונלית, הוא צריך לכלול סט ממ"ד מלא ושלם אשר רכיביו יחד עונים על כל הדרישות ומספקים הגנה מכל הסכנות. האמצעי הראשון אותו לא רואים הוא התאמת הקירות להגנה מפני התקפת ירי או טילים. הקירות צריכים להיות בנויים בטון מזויין כך שיעמדו בפני ירי והדף ואף יספגו רסיסים. מעבר לכך סט ממ"ד כולל דלת מתאימה, חלון מתאים ומערכת אוורור וסינון. החלון הוא דו כנפי, בעל כנף חיצונית עשויה פלדה המגנה מפני ירי ורסיסים וכנף פנימית עשויה אלומיניום המגנה מפני גזים רעילים. הגנת החלון אינה מספיקה וחשוב להתקין מערכת אוורור וסינון שתספק הגנה מלאה מפני חדירת גזים אלה אך גם תספק אוויר נקי. דלת הממ"ד עשויה פלדה וצריך להיות לה גם משקוף פלדה וצירים שיעמדו בעומס של משקל הדלת.

כיצד לבחור נאת הסט המתאים?

כל אחד מחלקיו של סט ממ"ד דורש את בחירתו באופן קפדני כך שיעמוד בהנחיות ובדרישות שיש היום המותאמות כמובן ליכולותיו של האויב. ב 2017 יצאו הנחיות חדשות כך שהיום חשוב לשים לב שאתם רוכשים סט ממ"ד דור חדש שיש בו שינויים ושדרוגים לעומת ציוד שיוצר לפני כן. חשוב לא לקחת את האחריות הזאת על עצמכם. מדובר על אחריות כבדה מאוד ונדרשים ידע רב, ניסיון בתחום ואף התעדכנות מלאה מול פיקוד העורף בדרישות ובתקנים בהם צריך לעמוד הציוד לממ"ד.

חברת שביט רונן מתמחה בכל הקשור לציוד מיגון לממד ותספק לכם את סט הממד האיכותי ביותר והמתאים לכם באופן מדויק. מוזמנים ליצור קשר.